Nu mina kära vänner! ..Är det upp till kamp. Vi har haft viasat i snart två år. När vi tecknade abonnemanget fick vi "kostnadsfritt" installation, en tvbox och ett stycke parabol.. So faar so good.
Ett år senare började vi upptäcka småfel, där bland annat programinfo inte fungerar som det ska. Vi ringer viasat support som uppdaterar mjukvaran men det gör inte någon skillnad..
Viasat skickar tillslut ut en ny mottagare (efter ca 300 telefonsamtal med diverse "experter")..Som inte heller fyller sin funktion...
Viasat beklagar vår olycka och skickar ut en ny mottagare.igen..
Som inte heller fungerar.. Viasat tycker att detta är ytterst märkligt och försäkrar oss om att vi är dom enda som har dessa problem, och så kopplar dom oss vidare till ännu en, efter en, efter en, efter en så kallad expert. Vi får hem en ny mottagare..
Nu har vi vår fjärde mottagare hemma, men vårat första problem (programinfon) är inte längre vårt värsta problem. Nu kan vi inte längre höja eller sänka volymen, vi kan inte byta kanal utan att kanalerna studsar runt i fel ordning och i en fart utan dess like, och när den kanalen vi var ute efter äntligen är framme stänger mottagaren av sig.
Man ska inte skilja på människor och människor, men vi är guldkunder, dvs vi har hela viasats utbud och lägger ut närmare 6000 kronor per år för att kunna ha fredagsmys varenda dag.
Vi ringer viasat igen.. Den här gången lite lätt irriterade.
Support tycker att detta är väldigt märkligt, men lovar oss en ny mottagare. Yeey, vi kissar nästan på oss av lycka (?)
Vi kräver nu kompensation för att vi inte har fått det vi har betalat för och för alla vändor till posten för att hämta ut deras trasiga mottagare. Detta är inte något detta företag "brukar göra", men vi får tillslut medhåll och blir lovade kompensation för en (!) månad (alltså den nästkommande), dessutom har vi krävt att bli uppringda av någon på chefnivå som kan förklara för oss på marknivå varför dom inte kompenserar för hela den perioden som vi inte har haft "en fungerande vara". Vi tror oss se ljuset i tunneln.
Idag satte vi oss ner för att skriva räkningar (dvs kolla så alla räkningar har dragits som det ska på autogiro) Där har (gissa vilka..)
viasat dragit pengar för denna månad!
Ska man skratta eller gråta? Vi slår snabbnummer 2 och kommer fram till viasats kundtjänst som förklarar att det inte är några problem, dom kompenserar oss genom att dra för näst-nästa månad, inte nästa. Detta blir så rörigt att vi ber henne förklara på dagisnivå, hon förklarar att viasat kommer att fortsätta dra varje månad, men inte för nästkommande utan hela tiden för två månader framåt, på så sätt "slipper vi betala denna månad".
Så, mina värsta fiender och alla ni som någonsin snackat skit om mig där ute: Skaffa viasat! Teckna två år!
Inga kommentarer :
Skicka en kommentar